تب بعداز جراحی قلب

هنگامی که تب پس از جراحی تبدیل به نگرانی می شود

تب بعد از جراحی یکی از رایج ترین عوارض بیمار است. در حقیقت، بیش از نیمی از تمام بیماران جراحی در روزهای بعد از عمل، دمای بالاتر از حد نرمال دارند.

خبر خوب درباره تبهای پس از عمل این است که بیشتر آنها جدی نیستند و به آسانی میتوان با ایبوپروفن یا استامینوفن درمان شوند و یا هیچ چیز دیگری را درمان نکنند.

در واقع، برای برخی از تب های کم درجه، هیچ درمان لازم نیست. خبر بد این است که در بعضی موارد تب بعد از جراحی می تواند اولین نشانه ای از یک مشکل بزرگ باشد – بنابراین همه تب ها باید جدی گرفته شوند و از نزدیک تحت نظارت قرار گیرند.

اگر بعد از عمل جراحی تب داشته باشید، جراح شما ممکن است آنتی بیوتیک ها را تجویز کند. بعضی از جراحان ترجیح می دهند آنتی بیوتیک های “پیشگیرانه” را برای تمام بیماران جراحی خود تجویز کنند. دیگران انتظار دارند تا آزمایشات نشان دهند که آنتی بیوتیکها ضروری هستند. در برخی موارد، آنتی بیوتیک با تب درمان نمی شود، زیرا عفونت تنها دلیل افزایش دما نیست.

زمان بیشتری که بین روز عمل جراحی و روز تب شما گذرانده می شود، کمتر احتمال دارد تب با جراحی شما ارتباط داشته باشد، به ویژه اگر هفته ها بدون هیچ مشکلی گذشت.
جلوگیری از تب
برای جلوگیری از عفونت، می توانید اقدامات ساده ای برای جلوگیری از افزایش درجه حرارت بالا بعد از جراحی انجام دهید.

روزانه برش خود را تا زمانی که کاملا شفا داده شود، بازبینی کنید.
دست ها را قبل و بعد از دست زدن به برش خود بشویید .
برای جلوگیری از عفونت مجاری ادراری، به خوبی هیدراته بمانید.
مراقبت از برش مناسب و تغییرات پانسمان را انجام دهید .
چرا باید دمایت را کنترل کنی؟
مصرف دمای روزانه در هفته بعد از عمل جراحی، یک روش هوشمند و آسان برای مراقبت از سلامتی شما در طول بهبودی شما است.

تب می تواند یک هشدار اولیه باشد که حتی قبل از شروع احساس درد، چیزی کاملا درست نیست.

چگونه دمای خود را کنترل کنیم
برای بزرگسالان، مصرف دمای دهانی (دهان) شایع ترین روش است؛ با این حال، اگر شما نوشیدنی های گرم یا سرد نوشیدید، ۲۰ دقیقه صبر کنید یا به جای آن دمای زیر بغل (دماغه) را بپوشانید. برای نوزادان، درجه حرارت مجرا (عضله) ممکن است ساده باشد. کودکان، مانند بزرگسالان، باید از مصرف دماهای خوراکی بعد از نوشیدن نوشیدنی های گرم و یا سرد اجتناب کنند، و ممکن است با دستگاه هایی که درجه حرارت در پیشانی یا گوش را می گیرند، بهتر عمل کنند. در حالت ایده آل، شما هر روز در همان زمان یک درجه حرارت را بررسی خواهید کرد.

علل مشترک تب بعد از عمل جراحی
عفونت از جمله پنومونی، عفونت مجاری ادراری، برش آلوده و آبسه
سپسیس ، عفونت که به جریان خون منتقل می شود
تزریق خون