نارسایی قلبی در کودکان

نارسایی قلب در کودکان

نارسایی قلب در کودکان اصولا بعد از کاردیومیوپاتی و اختلالات مادرزادی قلب به وجود می آیند و باعث می شود که عضله قلب به خوبی رشد نکند و منجر به نارسایی قلب در کودکان می گردد. به دلیل بیماری مادرزادی قلب در کودکان خون به طور کامل به عضله قلب نمی رسد و این امر باعث نارسایی قلب و حتی سکته قلبی در کودک می شود.

ممکن است نارسایی قلبی بر اثر ویروس ها به وجود آید. بعضی از ویروس ها بر روی عضله قلب اثر می گذارند و باعث نارسایی عضله قلب می شود. در این حالت ساختمان قلب نوزاد در بدو تولد سالم می باشد اما با وارد شدن ویروس به بدن، عضله قلب دچار التهاب می شود.گاهی ممکن است سیستم الکتریکی قلب که باعث ضربان قلب می شود به درستی عمل نکند و این امر باعث می شود ضربان قلب نامنظم شود. که این روند باعث نارسایی و بزرگ شدن قلب می شود.

علائم نارسایی قلب در نوزادان و شیر خواران
تنفس سریع
ایجاد مشکل در تغذیه
تعرق زیاد
خستگی زودرس و کاهش وزن

علائم نارسایی قلب در کودکان
آسم و تنگی نفس
دل درد
اسهال

تشخیص نارسایی قلبی در کودکان
با پرسیدن شرح حال بیمار، بیماری را تشخیص میدهند که البته در نوزادان این امر امکان پذیر نیست لذا سوالاتی درباره تغذیه نوزاد، تنگی نفس، وزن نوزاد و تعریق زیاد از مادران می پرسند و با بررسی پاسخ ها بیماری را تشخیص می دهند. زمانیکه نوزاد یا کودک دچار نارسایی قلبی می شوند خون به تمامی اندام بدن نمی رسد و باعث سردی در این اندام می شوند. بنابراین با سرد بودن برخی از اندام ها نیز بیماری نارسایی قلبی را تشخیص می دهند. یکی دیگر از راه های تشخیص بیماری نارسایی قلبی در کودکان ضربان قلب کودک است. در کودکان زیر ۲ سال اگر ضربان قلب بالای ۱۶۰ ، در کودکان بین ۲ تا ۶ سال بالای ۱۴۰ و در کودکان ۶ تا ۱۲ سال بالای ۱۲۰ باشد، غیر طبیعی است. و باید به فکر مداوای کودک باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *