تغییر علاءم کرونا از تنفسی به گوارشی

💢 تغییر علائم کرونا از تنفسی به گوارشی
در سطح کشور

🔳 بر اساس گزارشات دریافتی از بیمارستانهای سطح کشور، طی روزهای اخیر علائم مبتلایان به کرونا، از علائم تنفسی، مثل سرفه و تنگی نفس که با شیوع بیشتری در اسفند ماه دیده می شد، به علائم گوارشی تغییر کرده است.
عمده ترین #علائم_گوارشی عبارتند از:
● اسهال شدید و مکرر ،
● دل پیچه و دل درد،
● حالت تهوع و استفراغ،
● کاهش اشتها
● تب خفیف
● اختلال حس بویایی و چشایی،

♦️ضمنا، این علائم در سنین مختلف، میانسال، جوانان و حتی کودکان مشاهده می شود.
⭕️ هموطنان باید بطور جدی توجه کنند که علائم فوق، نه الزاما، ولی می تواند با #کرونا مرتبط باشد.
ادامه مراعات کامل و جدی رفتارهای حفاظتی مانند استفاده از ماسک و دستکش در شرایط فعلی و رعایت فاصله گذاری در ارتباطات اجتماعی، بدون توجه به شایعاتی مبنی بر کاهش قدرت ویروس، بایستی ادامه یابد‌.

⭕️ همچنین در شرایط کنونی، حتی الامکان از خرید غذاهای آماده از بیرون، به خصوص آش و حلیم که به دلیل فرایند تهیه و تولید آن، امکان سرایت ویروس در آن بسیار بالاست خودداری کنند، این مواد خوراکی می تواند زمینه ساز بروز علائم گوارشی گردد. و در صورت تهیه این نوع غذاها و ساندویچ و فست فود، حتما قبل از استفاده آن را کاملا و به مدت زمان کافی گرم نمایند.

⭕️ همچنین در صورت ابتلا به اسهال شدید و دل پیچه، قبل از مراجعه به بیمارستان ، به میزان کافی و زیاد از انواع مایعات و سوپ، در منزل مصرف نمایند. همچنین با تهیه پودر ORS، روزانه ۴ تا ۸ لیوان از محلول آن استفاده نمایند. و برای رفع دل پیچه می توانند از قرص هیوسین استفاده کنند.

🛑 و چنانچه بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت درمان خانگی ،اسهال و استفراغ آنها ادامه یافت و یا تشدید شد، به بیمارستان مراجعه کنند، و اگر بستری شده یا با درمان سرپایی مرخص شدند، لازم است با توجه به احتمال انتقال ویروس فعال، از طریق محیطهایی مانند توالت و روشویی، به مدت حداقل یک هفته قرنطینه باشند و از تماس با افراد و حضور در محل کار خود داری کنند.

telegram.me/DrMandegar