تزریق واکسن کرونا به بیماران قلبی عروقی چگونه باید انجام شود؟

فردی که بیماری نارسایی قلبی نوع سه یا چهار دارد در صورت ابتلا به کرونا به احتمال زیاد فوت می‌کند و نیاز است حتما واکسن کرونا را دریافت کنند، اما افرادی که نارسایی قلبی کلاس یک و دو دارند به احتمال زیاد درصورت ابتلا به کرونا مقاومت بیشتری در برابر بیماری دارند.

هیچ گونه محدودیتی برای تزریق واکسن کرونا به بیماران قلبی وجود ندارد حتی برای بیمارانی که نارسایی قلبی پیشرفته (کلاس چهار) دارند.

افرادی که نارسایی قلبی دارند به چهار دسته کلاس یک، دو، سه و چهار تقسیم می‌شود که کلاس یک نوع خفیف بیماری و کلاس چهار نوع شدید بیماری است.

حتی اگر بیماری کلاس چهار نارسایی قلبی داشته باشد، محدودیتی برای او به منظور دریافت واکسن کرونا وجود ندارد اما بیمارانی که تحت درمان با داروی وارفارین یا داروهای ضد انعقاد هستند باید احتیاط کنند.

ممکن است در محل تزریق این بیماران در حین تزریق واکسن کرونا خون مردگی ایجاد شود و باید حدوداً ۱۰ تا ۱۵ دقیقه محل تزریق را فشار بدهند، خون مردگی از بین می‌رود.

ورود بیماران مبتلا به کلاس سه و چهار نارسایی‌های قلبی و عروقی به مراکزی که برای تزریق تعیین شده است احتمال ابتلاء آن‌ها به کرونا را بالا می‌برد بنابراین بهتر است مسئول تزریق واکسن برای تزریق واکسن کرونا به این افراد به محلی خارج از مراکز مراجعه کند.

افرادی که بیماری قلبی کلاس یک و دو دارند، می‌توانند با مراجعه به مراکز تعیین شده واکسن کرونا را دریافت کنند اما بهتر است افراد مبتلا به کلاس سه و چهار کرونا در این رابطه محتاط باشند.

در بیمارانی که مبتلا به بیماری دریچه قلب هستند نیز مشکلی وجود ندارد و واکسیناسیون نه تنها بلامانع بوده بلکه از واجبات است و همانطور که واکسن آنفلوانزا باید سالی یک بار برای بیماران قلبی تزریق شود، واکسن کرونا نیز برای بیماران مبتلا به بیماری‌های نارسایی قلب واجب است.

فردی که بیماری نارسایی قلبی نوع سه یا چهار دارد، در صورت ابتلاء به کرونا احتمال زیاد فوت می‌کند و نیاز است حتماً واکسن کرونا را دریافت کنند اما افرادی که نارسایی قلبی کلاس یک و دو دارند به احتمال زیاد در صورت ابتلاء به کرونا مقاومت بیشتری در برابر بیماری دارند.

تزریق واکسن کرونا نه تنها محدودیتی برای بیماران نارسایی قلب، بیماران دریچه قلب و بیماران قلبی و عروقی ندارد بلکه این گروه نسبت به سایر بیماران در اولویت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *