بیماری کرونا در بیماران قلبی و عروقی

گزارشات حاکی از آن است که حدود ۴۰٪‌ از بیماران بستری با تشخیص COVID-19، سابقه بیماری های قلبی یا بیماری عروقی مغز داشته اند. میزان مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا در این گروه از بیماران، ۱۰.۵ درصد گزارش شده است.

هدف اصلی ویروس عامل بیماری کرونا، ریه می باشد؛ اما قلب تضعیف شده در این گروه از بیماران نیاز به فعالیت بیشتری برای رساندن خون حاوی اکسیژن به بدن دارد. بنابراین نارسایی قلبی باعث تشدید اختلال اکسیژن رسانی می شود.

همچنین،‌ سیستم ایمنی در بیماری های مزمن تضعیف می شود و شرایط برای پیشرفت بیماری هموارتر می گردد.

این ویروس مانند سایر ویروس ها می تواند فرد را در معرض ناپایداری پلاک های عروقی (تجمع چربی در دیواره عروق) قرار دهد و احتمال حمله های قلبی را افزایش می دهد.

مراقبت های لازم در گروه بیماران قلبی و عروقی

کلیه موارد پیشگیری از بیماری کرونا در این گروه از بیماران نیز باید رعایت شود.

پیشنهاد شده است که تحت نظر پزشک معالج،‌ در صورت امکان از رفتن به محل کار یا تحصیل برای مدتی اجتناب کنید.

طبق دستورالعمل جهانی،‌ بیماران قلبی و عروقی باید واکسن های مربوطه، مانند واکسن انفلوانزا و واکسن های لازم برای پنومونی باکتریایی را دریافت کنند. در این خصوص با پزشک خود مشورت نمایید.

مصرف داروها

در نظر داشته باشید  که مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک برای شما،‌ نه تنها منجر به کاهش سطح ایمنی و احتمال ابتلا به بیماری نمی شود،‌ بلکه عدم مصرف منظم داروها می تواند شما را در معرض عوارض شدید این بیماری قرار دهد. بنابراین مصرف منظم داروهای خود را فراموش نکنید.